Bedrijfsprofiel
Bedrijfsprofiel Ventil Test Equipment BV is een innovatieve onderneming gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren en wereldwijd verkopen van test units voor hoge druk beproeving van industriële afsluiters en veiligheden. Met behulp van moderne technieken worden de test units ontwikkeld en gefabriceerd in de eigen werkplaats in Rijswijk. Ventil voert een sterk innovatief productbeleid. Hoge kwaliteit, vakmanschap en groei zijn hierbij belangrijke sleutelwoorden.
Klanten van Ventil zijn onder andere internationale olie- en gasbedrijven. Ventil heeft naast haar Nederlandse vestiging in Rijswijk ook nog kantoren in de VS, Rusland, het Midden-Oosten en India en is daarnaast wereldwijd vertegenwoordigd. De bedrijfscultuur valt te omschrijven als energiek, informeel en direct. Onze organisatie heeft veel potentie en zit vol met gezonde groei- en ontwikkelambitie en wij zijn zodoende ook op zoek naar technici met dezelfde drive. Functie omschrijving In deze gevarieerde functie is geen dag hetzelfde. Via telefoontjes en e-mails van buitenaf word je het ene moment benaderd door een klant die een storing heeft aan een machine, en het andere moment heeft een service engineer je ondersteuning nodig voor een probleem waar hij tegenaan loopt bij een klant op locatie.
Het is belangrijk om de juiste prioriteiten te stellen en op basis van je technisch inzicht urgente problemen te onderkennen. Je registreert de binnengekomen vragen, de uitvoering en de afhandeling. Als Service Desk – Technical Support Engineer geef je technische ondersteuning aan klanten wereldwijd, agentschappen, collega’s van andere vestigingen en service engineers in de buitendienst.
Functie omschrijving
In deze gevarieerde functie is geen dag hetzelfde. Via telefoontjes en e-mails van buitenaf word je het ene moment benaderd door een klant die een storing heeft aan een machine, en het andere moment heeft een service engineer je ondersteuning nodig voor een probleem waar hij tegenaan loopt bij een klant op locatie. Het is belangrijk om de juiste prioriteiten te stellen en op basis van je technisch inzicht urgente problemen te onderkennen. Je registreert de binnengekomen vragen, de uitvoering en de afhandeling.
Als Service Desk – Technical Support Engineer geef je technische ondersteuning aan klantenwereldwijd, agentschappen, collega’s van andere vestigingenen service engineers in de buitendienst.
Taken en verantwoordelijkheden
Communicatie met klanten wereldwijd, collega’s van andere vestigingen en service engineers voor het analyseren en oplossen van technische problemen en verduidelijken van klantverzoeken.
Communicatie met klanten wereldwijd voor het plannen van periodiek onderhoud aan test units.
Communicatie met klanten wereldwijd en collega’s van andere vestigingen met betrekking tot mogelijk aanpassingen en updates van bestaande test units.
Overleggen met de engineering afdeling (technische specialisten) voor het vinden van oplossingen voor klantverzoeken en het verbeteren van bestaande producten.
Het aannemen, registreren en afhandelen van service calls. Hierbij is het van belang dat de registratie administratief correct en volledig wordt gedaan.
Verantwoordelijk voor het afhandelen van de storingsmeldingen, intern onderzoek, terugkoppeling en verwerking van de administratie.
Voorbereiden van bezoeken van service engineers aan de hand van de project installaties, storingsmeldingen en onderhoudsverzoeken.
Samen met collega’s van het service team verder ontwikkelen van de service performance wereldwijd.
Samen met collega’s efficiënt inplannen van de beschikbare service engineers.
Correct en volledig administratief registreren van storingen, aanvragen van onderdelen, service verzoeken in het Order Management Systeem.
Functie-eisen
Je bent een enthousiaste en energieke teamplayer
Je hebt een technische opleiding op minimaal MBO niveau
Je hebt kennis en ervaring met elektra, pneumatiek en hydrauliek
Je hebt kennis van PLC besturing en software controle (is een pre)
Je bent nieuwsgierig en leergierig
Je bent in staat een probleem goed te analyseren
Je bent in staat om de juiste prioriteiten te stellen en snel te schakelen tussen verschillende onderwerpen
Je bent servicegerichte en hebt een klantgerichte instelling (ervaring in een technische service omgeving is een pre)
Je hebt commercieel vermogen
Je hebt aandacht voor details
Je bent communicatief vaardig in Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
Wij bieden
Afwisselende, zelfstandige functie
Ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling
Veel eigenverantwoordelijkheid
Zeer enthousiast team om mee samen te werken
Inspirerende werkomgeving
Goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden volgens cao Kleinmetaal

Ventil Test Equipment BV biedt een veelzijdige functie binnen een dynamische onderneming. De korte lijnen bieden je de gelegenheid om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en initiatieven te tonen. Uiteraard word je hierbij begeleid en ondersteund door de organisatie. Wij hanteren de arbeidsvoorwaarden zoals beschreven in de cao Metaal & Techniek. De hoogte van het salaris is afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
Open sollicitatie
Je vind het werken aan klant specifieke projecten voor afsluiter fabrikanten interessant. Jij wil het ontwikkelen van testapparatuur voor afsluiters of één van onze andere items je eigen maken. Je kan werken in een team van ervaren Electrical Engineers en nauw samenwerken met de disciplines Mechanical Engineering en Software Development.
Misschien is metaalbewerken jouw ding. Lassen, slijpen, draaien en frezen, bij Ventil in Rijswijk doen we het allemaal!
Of wellicht ben je een monteur met technisch inzicht die graag meedenkt want elke machine die wij bouwen is klant-specifiek. Oplossingsgericht kunnen werken is jouw ding.

Heb je interesse in een baan bij Ventil Test – & Repair Equipment? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Vergeet niet jouw CV en motivatiebrief als bijlage mee te sturen.
solicitatie formulier
Adres
Polakweg 6
2288 GE Rijswijk (Z-H)
Nederland
